Caperio/Täby på fredag!

Närmast på serieprogrammet står alltså Caperio i en bortamatch i Täby. Vi borde vara fulla av revanschlust. Ja, faktiskt i dubbel mening! Dels efter förlusten med 1-3 i matcher i slutspelet (OK, vi fick ju en viss revansch i Ligacupen), men också efter storförlusten i söndags mot Warberg hemma.
Orolig? Nej, faktiskt inte.  Den trupp vi har består av många rutinerade spelare och vi har sett då och då under de senaste två säsongerna att det inte alltid är så lätt att tända helt i vanliga seriematcher. Samtidigt finns där så många vinnarskallar i laget att Warbergsmatchen borde bli en bra tändvätska inför fredagsmatchen.

Jag visste inget om resultatet, när vi kom hem från Tällberg söndag afton. Snabbt på med datorn och till SVT:s textTV-sida. 1-9! Skrivfel tänkte jag först, men icke! I det läget var man närmast tacksam för att inte ha fått löpande rapportering. Bilen hade nog inte klarat det!

Kommentarerna jag sett efter matchen har förefallit märkligt behärskade och obekymrade. Vi spelade men gjorde inte mål, Warberg kontrade och gjorde en helsickes massa mål. Kanske borde vi vid 0-5 eller i alla fall 0-6 insett vad de faktiskt gjorde. Men spelmässigt kanske matchen inte var den katastrof, som resultatet får en att tro.
Jag har förstått att Daniel Schmidt inte kunde spela och att vi startade med fyra backar, vilket innebar att Patrik Edgren fick ta klivet ner igen.
Sen blev det också debut  för Stoffe Svanemar, som efter vad jag hört klarade debuten bra. Kul!

Balrog är annars ettt lag som verkar ha det kärvt och problematiskt. Framförallt svårt att ta poäng. Jönköping har också haft en tung inledning, men det var väl inte helt oväntat.
Det lag som väl hittills överraskat mest är nog Falun. Sen får man väl se om de håller grundserien ut. Det vore roligt om Färjestaden snart kunde ta sina första poäng i SSL!

Storvreta har ju också gått bra så här långt. Ett annars svårbedömt lag, tycker jag. Håller de finska inslagen hög klass serien igenom, kan de bli farliga, men de kan också falla igenom.
Pixbo och Dalen har inte heller övertygat riktigt under de första omgångarna. Att de, liksom vi, kommer alltmer under seriens gång är jag dock ganska övertygad om. Och jag hoppas vi börjar på fredag!

Bappe Bjuggren


Kommentarer
Postat av: Hallådär?

Kanske ska börja uppdatera om man nu ska ta den här bloggen seriöst?

2007-11-01 @ 00:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0