Mikael Karlberg - före och efter sista kvartsfinalen

Karlberg verkar ovanligt stressad innan den tredje kvartsfinalen mot Falun, Han är snyggt klädd men ser mer stressad/ spänd ut an jag någonsin sett honom.


2-0 i matcher, nu har vi chansen att avgöra på hemmaplan. Eller är det klart nu?

- Nej, absolut inte. Det här är den tuffaste matchen. Och då har ändå de två andra varit riktigt tuffa! Men det här blir värre - helt klart!


Läget i truppen? Bara Schmidt och Myran borta?

- Ja, annars är alla med. Schmidt är avstängd och Koffe vet vi inte vad som händer med.


Borde det inte kommit ett beslut om Koffe?

- Jo, men det är en process. De (Falun) ska anmäla honom och sen ska vi få yttra oss och sen ska förbundet ha ett möte och ta ett beslut och den processen tar lite tid.


Så om vi vinner i dag, kan Koffe bli avständ i fjärde o femte kvarten eller...?

- Jag har faktiskt ingen aning... det är helt omöjligt att veta, helt omöjligt.

  

Och hur går det i dag?

- Vi vinner i sudden.... vi kommer att få slita för det!


Efter matchen är det en glad och klart mindre stressad Micke Karlberg, som kommer nerför trappan från klubbens lokaler, han småspringer ner i ivern att få ta efterintervjun, så inte Uffe Hallstensson ska hinna före, nu när vi vunnit. Inte störs han av sitt dåliga tips heller!


Ok. Micke. tipset var inget vidare, men vem var matchens lirare?

- Klacken! Klacken var helt underbar i dag och fyllde oss med energi.

- Mina tips är alltid åt helsicke... jag har inte haft rätt någon gång... ja utom att jag fick rätt på att Pixbo skulle slå Dalen.


Jaha, vem blir det i semin nu då?

Jag tror det blir nya derbyn då... och det är alltid kul! Nu vet vi ju inte ännu, men det vore jäkligt kul att få möta Täby! Men det behövs nog fem matcher innan den serien blir klar.

  

Kvällens match då, blev den som du trott?

- Jaa.. ungefär... det blev ungefär som jag trodde. De började i och för sig mer avvaktande än vad jag trodde, men sen klev de fram och hade en idé om hur de skulle kunna störa oss. Vi fick en ganska bra start med några ganska enkla mål. Det är väl först i mitten av andra, som de får lite mera kontakt, men vi håller det bra. Sen i sista får vi några avgörande mål ganska tidigt... vi var både starka och stabila och de orkade aldrig riktigt stå emot!


Jag tycker att det var andralinan, som inledde bäst och tog kommandot i första perioden.

- Jo, så var det... men det har varit så i hela matchserien att linorna har liksom växeldragit . Bägge backparen var ju helt suveräna.

- Nu kan vi gå ner lite i fokusering några dar och det är ju skönt. Vi behöver ladda om batterierna. Nu blir det några dar ledigt och sen hinner vi, vilka det än blir vi möter, förbereda oss  och komma heltända och fokuserade till semifinalspelet. Vi är väl pålästa på alla de återstående lagen!


Tack och njut nu av den korta vilan.


Den första semfinalen mot Caperio/Täby spelas preliminärt den 31 mars i Solmnahallen.


Bappe Bjuggren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0